Waarom kan ik de foto's van mijn DSLR niet op mijn computer zetten?

Ik heb sinds kort de Canon D1300 en wilde de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt op mijn computer overzetten, maar dit lukt niet... Normaal gesproken deed ik het SD kaartje in mijn computer en later omdat dat niet werkte met een snoertje. Zo heb ik het nu ook geprobeerd maar niks werkt. Iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kan 2 oorzaken hebben. 1) Je hebt de Canon software nog niet geïnstalleerd en foto's gemaakt in RAW. Voor het verwerken van RAW-bestanden heb je de speciale software nodig. Deze bestanden zijn niet leesbaar in een 'normaal' fotoprogramma. 2) De camera staat ingesteld op 'verbinding maken via Wifi'. Met deze instelling kun je draadloos bestanden naar een smartphone of tablet sturen (indien de app is geïnstalleerd). Als je bestanden naar de computer wil downloaden via snoertje of sd-card moet je de Wifi-verbinding op de camera uitschakelen. Zie instructies vanaf pagina 101 in de handleiding. Toegevoegd na 39 seconden: Ik ga er dus maar even vanuit dat je de Canon EOS 1300D hebt. Een Canon D1300 bestaat niet. Toegevoegd na 1 dag: Nog een mogelijkheid: de sd-kaart is vergrendeld. Er zit een heel klein schuifje op de zijkant, waarmee de kaart vergrendeld kan worden. Schuifje omhoog = ontgrendeld, schuifje omlaag = vergrendeld.

Bronnen:
https://www.gebruikershandleiding.com/Cano...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100