Kan ik het geluid verhogen van een video ?

Hoi,

Ik heb vorig jaar met een camera met slecht geluid filmpjes gemaakt. Met een Rollei actioncam.
Als ik de filmpjes afspeel op mijn pc met het geluid op zijn hoogst dan nog hoor ik niet goed wat de mensen zeggen. De mensen die dichtbij zitten hoor je nog wel een beetje maar ook niet goed.

Kan ik dit geluid met een (online) programma nog verbeteren. Dat het geluid beter te horen is? Het is een filmpje wat nu best belangrijk is geworden omdat mijn moeder er nog opstaat. Zij is inmiddels overleden dus ik zou het fijn vinden als ik het geluid nog wat kan verbeteren.

Groet,

Marike

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is een .AVI bestand het filmpje.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
5.1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Hallo Marike,
Online zou ik zo niet weten, maar met elk video bewerking programma is ook wel aan de audio wat te sleutelen. Of (en hoeveel) het 'beter' wordt is de vraag hoe slecht het nu is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer Windows movie maker. Dat is een simpel programma. Als je het niet kunt vinden op je pc dan kun je het met deze link downloaden en installeren. https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14220/windows-movie-maker-download

Antwoorden (1)

Je kunt met het gratis programma ffmpeg de video splitten tot twee losse streams.
Met Audacity kun je de audio stream importeren, het volume naar de gewenste hoogte brengen en bewaren, en met ffmpeg de video met het nieuwe audio weer muxen.
Het valt buiten de scope van deze vraag wat precies de syntax is om dit te doen in ffmpeg, maar google is je vriend. mkvtoolnix is ook zo'n tool, en mp4box ook, maar gezien je niet vermeldt welke extensie het video heeft stel ik ffmpeg voor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik ga er eens even naar kijken en prutsen.
Ik heb al een kopie van de filmpjes opgeslagen mocht het fout gaan.
En ik had er later pas bij geschreven dat het om AVI video bestanden gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh als het AVI is dan heeft VirtualDub de voorkeur, dit programma kan heel eenvoudig de audio onder het video vandaan halen en deze met verhoogd volume weer terug plaatsen....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt ik ga er mee aan de slag!