Bestaat er een tool om schokkerige foto's te herstellen?

Met schokkerige foto's bedoel ik foto's die niet stil gemaakt zijn en dus een slechte kwaliteit hebben. Ik heb een foto die als het ware een mix is van twee dezelfde foto's die een net iets andere positie hebben, een soort van dubbeleffect. Bestaat er een programma/tool om zulke foto's weer normaal te maken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
3.4K

Antwoorden (1)

Je zou met Photoshop kunnen proberen schokkerige foto's te herstellen.
Het filter Schokreductie kan foto’s met lichte bewegingsonscherpte repareren. Dit gebeurt automatisch. De foto wordt geanalyseerd, waarna een scherpere afbeelding tevoorschijn komt. Foto’s die net niet helemaal scherp zijn, blijken vaak nog heel goed te redden.

Daarnaast zou je het gratis programma SmartDeblur kunnen proberen.

Een zeer bewogen foto is echter niet te herstellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook Image Analyzer (gratis) heeft een filter om bewogen foto’s te redden.