Hoe krijg ik foto's vanaf een incident, vanaf mijn camera, bij de media?

Ik stel deze vraag omdat ik de (pers) fotografie kant op wil. Ik sprak onlangs een jongen die ook in de fotografie zit en die vanaf een incident zo floep vanaf zijn camera naar mij kon sturen. Handig want zo kun je ze ook snel naar de media verzenden en zijn hun snel op de hoogte.

Ik hoop en zinvolle reacties.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het gaat om een digitale fotocamera van het merk Canon. Dus niet vanaf een mobieltje.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.6K
Erna55
8 jaar geleden
Een foto gemaakt met je mobiel kun je als mailtje sturen.
Ik neem aan dat je vriend een camera heeft in zijn mobieltje. Je kunt hem ook bragen hoe hij het gedaan heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat u mijn vraag niet goed begrijpt. Hij verstuurd ze vanaf zijn digitale fotocamera. Een Canon merk. Welk type weet ik zo niet.
Erna55
8 jaar geleden
De foto kun je via het geheugenkaartje op je pc zetten.
Van af daar versturen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij verstuurd ze zonder laptop of computer en zonder bekabeling of dergelijk. Rechtstreeks vanaf de camera verstuurd hij ze en krijg ik ze binnen.
Antoni
8 jaar geleden
@Royke0077, misschien kan je het nog vragen aan de jongen die je sprak.

Het beste antwoord

Veel canoncamera's hebben een wifi verbinding.

http://www.canon.nl/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/wi-fi/n---Wil je snel en eenvoudig foto's kunnen delen terwijl je onderweg bent? Upload foto's direct of bewaar ze op mobiele apparaten met de gratis Canon Camera Connect-app, waarmee je je Wi-Fi-camera eenvoudig kunt koppelen aan smartphones en tablets. Voor nog eenvoudiger koppelen hebben onze nieuwste camera's Dynamic NFC, zodat je met één tik beelden kunt overzetten naar een compatibele smartphone. ---