welk soort lens kan ik het beste aan schaffen voor mijn digitale spiegelreflex cammera om fotos van tuinen te maken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Dat hangt af wat voor soort foto's je wilt maken. Je kunt natuurlijk macro foto's maken van bloemen en dieren. Dan heb je een macro lens nodig.

Maar als je de hele tuin wilt fotograferen dan heb je weer een groothoek nodig. Misschien dat fisheye ook wel aardig is, als je extreme vervorming leuk vindt.

Over het algemeen wil je laten zien hoe mooi verschillende planten en elementen in het geheel passen. Dus overzichtsfoto's en dus een groothoek lens (18-55mm).

Neem ook een statief! De tuin zal immers niet weglopen!

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik vind het een moeilijk onderwerp. En moeilijk te fotograferen dat je aan een beeld alleen graag in de tuin wilt zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou ook kiezen voor een groothoek-zoomlens en een statief zoals gda al opmerkte.
In een tuin kun je je wat langere sluitertijden permitteren dus hoeft je lens niet heel lichtsterk te zijn; lenzen met een groot diafragma zijn duur en zwaar en daar heb je dus niets aan.
Het kan wel handig zijn als je op afstand kunt ontspannen; je kunt dan je camera op statief in een hoek van de tuin zetten en zelf uit beeld lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een lens nemen met een zoombereik van groothoek naar beperkt tele. Het ligt eraan hoever dat je van het onderwerp bent en wat je in beeld wil brengen. Je zou ook eens kunnen kijken of je met de camera panoramafoto,s kunt maken, Dat is leuk. Wil je ook macro doen met losse bloemen. Gebruik dan geen supertele maar de lens die ik voorstel