Wat is een betaalbare beginners filmcamera?

Ik zou graag beginnen met filmen, alleen ik wil dus nog niet heel veel geld uitgeven aan een hele dure camera. Wat is een prima camera, makkelijk mee te nemen en voor een prima prijsje?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
wat vind jij 'betaalbaar'? kan handig zijn om je budget te vermelden, en wat je er precies mee wilt filmen. Dichtbij, ver weg, actie shots, dingen in het donker?

Antwoorden (1)

Een goedkope filmcamera bestaat niet. Ik denk dat je een videocamera bedoelt. Dat ligt maar net aan je wensen. Alles is wel HD maar ga je audio extern opnemen, werk je met extra licht, draai je in de donker en of schemer, wil je vanaf statief of handheld, wil je veel automatisch of liever manueel, ga je het materiaal monteren en zo ja waarin. Dat is cruciaal voor een behoorlijk advies. Als het gewoon voor wat huis tuin en keuken materiaal is kan je bijna met elk cameraatje prima uit de voeten. Succes!