Canon 550D in het engels en welke SD Card is de beste keuze?

Misschien een domme vraag maar ik moet het weten; is het mogelijk om in de canon 550d menu de taal op engels te stellen als je het hier in nl aanschaft? En welke class snelheid SD Card is de beste voor het filmen en hoeveel tijd geeft het je?

Dank u.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja de camera taalkeuze kan ook op Engels gezet worden. Volgens mij geldt dat trouwens voor elke camera die je koopt, dat engels altijd een optie is. De Canon 550D heeft de mogelijkheid om met SDXC kaarten te werken. Dit zijn SD-kaarten met een opslagcapaciteit van 64 GB tot 2 TB. SDXC staat voor Secure Digital Extended Capacity. Deze zijn alleen te gebruiken in apparaten waarop dit expliciet vermeld staat, waaronder dus de Canon 550D. De vraag is echter of je voor kaarten met zo'n grote opslagcapaciteit wilt gaan. Als er tijdens je vakantie bijvoorbeeld iets met je camera gebeurt, dan ben je direct alle gemaakte foto's kwijt. Met het gebruik van meerdere kleinere kaarten verspreid je het risico. Ik zou je dus gewoon meerdere SDHC kaarten aanraden van zo'n 2 GB.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100