Wanneer is de 1e spiegelreflexcamera gemaakt?

Toegevoegd na 31 seconden:
Ik wil graag weten wanneer hij is gemaakt, en door wie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

In 1884 door C.R. Smith met zijn Monocular Duplex. De eerste 35mm spiegelreflexcamera werd gemaakt door Leica in 1935.

http://en.wikipedia.org/wiki/Single-lens_reflex_camera
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik mis in jouw link een foto van de Exa, die tot minstens de zestiger jaren in Nederland te koop is geweest.
Hij ging "vaak" stuk (weet ik uit ervaring) maar de prijs was zo laag (relatief) dat het toen toch een goede koop was. Voor mij was destijds van belang dat je voor een habbekrats een hulpstuk kon kopen waarmee je de camera op een microscoop kon monteren. Heb daar mooie foto's mee gemaakt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leica maakte pas onder druk van de concurentie eind jaren 60 een reflex. Daarvoor hadden ze een tussenstuk met spiegel op hun tele elmars . Eerste kleinbeeld eenoog was de exakta in '36

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dat de Pentax geweest. Rond 1968
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ietsje eerder!
Ihage maakte al rond 1915 eenoogreflexen.....