Omdat er zoveel verschillende soorten aansluitingen zijn, hebben ze besloten om het voor de consument straks een stuk makkelijker te maken. Dit willen ze bereiken door 1 standaard aansluiting te gaan gebruiken. Heel waarschijnlijk gaat dit USB 3.0 worden, maar Thunderbolt zou ook een goede kans kunnen maken.

Je kunt het een beetje zien zoals de opladers van telefoons. Die waren 3 jaar geleden ook nog per merk en model verschillend. Nu zit op iedere telefoon mini-USB of micro-USB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie hebben precies wat besloten? Op dit moment is firewire nog steeds nieuwe standaarden aan het ontwikkelen heeft USB versie 3.0 uitgebracht en is Intel zoals jezelf al zei met Thunderbolt/LightPeak aan de gang. Thunderbolt heeft op dit moment technisch een mooi verhaal omdat het zowel data als video kan verzenden en dus bijna alle aansluitingen zou kunnen vervangen. Maar volgens mij is er nog geen besluit gemaakt om alles straks thunderbolt te maken. Dit zou ook alleen maar een overeenkomst kunnen zijn van alle partijen die dit soort protocollen ontwikkelen want iedereen is vrij zijn eigen verbinding op de markt te gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De organisaties voor standaarden, zoals de IEEE, moeten inderdaad nog overeenkomen welke standaard het gaat worden. Maar dat er 1 standaard moet komen is al besloten (zit op m'n telefoon dus kan zo snel geen bron zoeken).

Andere antwoorden (2)

Omdat firewire niet echt een succes is geworden, ik denk zelfs dat firewire, als het niet op camera's had gezeten, nu al helemaal was doodgebloed. Iedereen heeft een pc/laptop met USB 2 en straks zal dat wel USB 3 gaan worden. Niet iedereen heeft een pc/laptop met firewire. Zelfs op macbooks zit niet altijd een fw aansluiting meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FireWire is/was een Apple ding... USB 3 komt er aan... daar kan FireWire niet tegenaan, zelfs nog sneller dan SATA