Hoe kan het dat het beeld van mijn gopro 3 black na een tijdje vaag wordt?

Hallo gebruikers van goeievraag.nl,

Op vakantie in Mallorca ben ik wezen flyboarden en toen ik de resultaten bekeek zag ik dat vanuit het midden een vage cirkel was ontstaan. Het ligt niet aan de behuizing/case van de gopro

Mijn vraag luidt dus nu : Wat is het en hoe kan ik dit oplossen ?

MVG, Lucas

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Je stelt dat het niet aan de behuizing ligt, dat is nogal kort door de bocht. Zolang je de oorzaak niet weet, kun je dit niet uitsluiten.
Het lijkt mij eenduidig dat er condensatie op de lens (aan de binnenkant) is ontstaan. Dit zal normaliter weer langzaam wegtrekken. Hoe warmer en droger je de camera opslaat hoe sneller het zal gaan. Kennelijk is de lucht in die GoPro niet zo droog, of (jawel: daar istie) je behuizing is niet dicht genoeg zodat er vocht (als in vochtige lucht) kan binnendringen. Het vocht in die lucht kan dan condenseren als je in een relatief koude en vochtige omgeving gaat filmen.