Is pentax een goede beginners camera of toch beter Nikon en Canon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je een spiegelreflex of een compact of een bridgecamera
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat wil je er mee, foto's maken maar wat voor foto's. familiekiekjes, vakantiefoto's of het wat serieuzere werk.
paulus811
9 jaar geleden
En wat is je budget? De kwaliteit zit hem niet zozeer in het merk, maar vaak wel in het type. Voor de beginner, dus met een zeer goede automatische stand kan ik je de Sony RX100 M3 van harte aanbevelen, maar dat is met een prijs van 849 euro geen koopje voor een camera met vaste lens. Ik heb deze zelf en durf te zeggen dat de kwaliteit vergelijkbaar is met een goede spiegelreflex, maar wel in een mooi compact formaat.

Het beste antwoord

Je kan het beste eerst kijken waarvoor je de camera wilt gebruiken en op basis daarvan een zoeken.
een camera met 20 MP is prachtig wanneer je van je foto's fotobehang wilt maken, ga je niet groter dan bijv 50x70 uitvergroten kan je het met minder MP ook prima doen. Mijn vorige camera was een Nikon D90,12MP hier kon ik enorme afdrukken mee maken.
Wil je dieren in de natuur fotograferen heb je of een goede telelens nodig of een camera met een hele goede optische zoom. 30x optische zoom lijkt mooi maar is in de regel niet van de beste kwaliteit en wanneer je dan 30x inzoomt krijg je wat wollige foto's.
Wil je alleen familie/vakantie kiekjes maken voldoet een simpele compactcamera vaak ook al. Met hele simpele camera's maak je de mooiste foto's.
Wil je meer dan vakantiefoto's maken, en uiteindelijk ook handmatig instellen kan je met een goede brigde of spiegelreflex camera met goede lenzen meer.
Wanneer je een spiegelreflex camera aanschaft kan je beter in goede lenzen ipv een hele dure camera investeren, zeker als je beginner bent.
Wanneer je niet zeker weet wat je wilt kan je beter proberen een poosje de camera (of een vergelijkbaar model) waar je je oog op hebt laten vallen proberen te lenen van iemand en kijken of het echt de camera is die je wilt. Marktplaats staat vol met impulsief aangeschafte spullen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan een heel goede camera zijn.
Wanneer het een compact is moet je er gewoon tevreden over zijn.
Voor een spiegelreflex kan het handig zijn om canon of nikon te nemen.
Hier zijn meer objectieven en spullen voor te kopen.