Discussievraag: Wat is beter.. Nikon of Canon!?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
paulus811
14 jaar geleden
Beter in wat? prijs? kwaliteit? acessoires? service? beetje duidelijker hoor. Ben overigens bang dat de vraag niet lang blijft staan, deze mag namelijk geen meningsvraag zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt dat discussievragen hier niet horen.
Daar heb je talloze fotofora voor.
Waarvan deze de beste is:
http://www.photoplaza.nl/joomla/index.php

Antwoorden (10)

Ik vind canon beter.
Maar dit is geen vraag die hier thuis hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kun je niet zomaar in het algemeenmet elkaar vergelijken.
Je zou een bepaald type Nikon met een vergelijkbaar type Canon moeten vergelijken.
De professionele camera's en objectieven van beide producenten zijn allemaal goed.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zelf houd ik het nu al bijna 30 jaar bij deze:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen zal hier hetzelfde antwoord op geven.

Je moet kijken naar wat jij belangrijk vind in een camera en niet wat anderen vinden. Het soort camera is misschien makkelijk om erbij te vermelden maar dan komen wij ook niet veel verder dan sites als www.kieskeurig.nl

Succes met je keuze.

Mijn antwoord is Canon, waarom, omdat ik zelf een Canon heb en daar tevreden over ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hangt helemaal af van aan wie je het vraagt.
Persoonlijk ben ik meer van de Nikon, terwijl vrienden van mij zweren bij Canon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit niet zo veel kwaliteitsverschil in.
Ga eens naar een winkel waar ze beide hebben en kijk wat voor jou lekker in je hand ligt en waar je prettig mee werkt. Neem daar even de tijd voor.

Ikzelf heb Nikon en zal ook altijd bij Nikon blijven. Als ik namelijk een nieuwe body nodig heb is het wel handig als daarop mijn oude, nog bruikbare, lenzen oppassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een discussievraag is dit zeker, hoewel ik van mening ben dat je je vraag eigenlijk aan moet passen en erin dient te vertellen wat je zoekt. Hier is het namelijk van afhankelijk. Ieder merk heeft zijn voor- en nadelen welke je tegenover elkaar moet zetten.

Op basis van je eisen pakket komen er een aantal opties naar boven, waarop je vervolgens gericht kunt zoeken naar reviews van andere mensen. Zo kun je op korte termijn een keuze maken tussen deze 2 A-merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze online vergelijken. Ik heb zelf een Canon die ik beter en gebruiksvriendelijker vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn allebei even goed. Maar als de 1 een nieuwe camera uitbrengt, is hij iets beter. Want die heeft nieuwe technologie.

Je moet vooral kijken naar klantvriendelijkheid, en de kwaliteit en kosten van de zijproducten, zoals lenzen en accessiores.

Eenmaal gekozen voor een merk en je zit er aan vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nikon, heeft een betere lens
Sorry Canon-lovers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nikon is beter
maar beetje domme vraag doe het dan bij de winkel!