Hoe wordt het resultaat als ik een hockeywedstrijd met een GoPro film?

Ik wil graag een hockeywedstrijd filmen en heb een Gopro tot mijn beschikking. Het idee is om deze op een "videotoren" te zetten achter de goal. Mijn vraag is, is het resultaat goed genoeg om hierna te analyseren? Dus is de bal redelijk zichtbaar, en dan met name aan de andere kant van het veld. Ik snap dat het beter is met een normale videocamera maar die heb ik niet tot mijn beschikking.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.9K

Antwoorden (1)

Ik kan hier niet een zeker antwoord op geven, maar ik denk dat je het op zich best kunt proberen. De verre kant zal zeker niet heel duidelijk zijn maar ik denk nog wel dat het goed genoeg zal zijn om te analyseren. Dit hangt trouwens ook nogal af van hoe hoog je de GoPro wilt hangen, hoger is waarschijnlijk beter. Hou ook rekening met het feit dat het beeld van een GoPro nogal vertekent door de bolle lens. Zoals hier te zien: http://www.paulillsley.com/airphoto/systems/GOPRO1.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hangt er ook erg van af welk type GoPro je hebt. De instapmodellen gaan tot een resolutie van Full HD (1920x1080 pixels), daarmee zul je moeite hebben de bal aan de andere kant van het veld te zien. De duurdere modellen hebben 4K (3840 x 2160 pixels), dus een 4x hogere resolutie. Met dat beeld zou je achteraf op je computer nog in kunnen zoomen.