Dit is een vraag waarop jijzelf alleen het antwoord kunt geven.
Zijn beide prima camera's, kunnen hetzelfde. Alleen de een gaat voor Canon omdat ie dat blitz vind, de ander (ik dus) voor Nikon.
In mijn geval omdat ik al een Nikon analoog had en (bijna)alles daarvan nog kon gebruiken.
Canon geeft standaard wat meer contrast, Nikon heeft een aansluiting waarop ontzettend veel van wat ze ooit aan objectieven hebben gemaakt nog steeds gebruikt kan worden.