Welk statief kan (moet) ik aanschaffen?

Ik wil graag een nieuw (gebruikt) statief aanschaffen. Mijn huidige statief is een leuk ding om te zien, maar zeker niet stevig genoeg. Ik wil tot ca. 150 euro (incl. balhoofd) gaan en het statief moet goed stevig zijn, geschikt op zachte ondergrond (natuur/landschapfotografie) en als het even kan ook geschikt zijn voor macrofotografie.
Als ik ga zoeken op alle sites raak ik gewoon de weg kwijt en weet ik echt niet meer wat ik moet kiezen. Dus als er iemand is met verstand van zaken en weet wat ik het beste kan aanschaffen, hou ik mij van harte aanbevolen voor ieder advies.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Klinkt heel dom dit antwoord , maar is serieus bedoeld :
Ga naar een goede fotozaak (ze bestaan nog!) met de apparatuur die je gebruikt, en leg je probleem uit. Bij een echte fotograaf begrijpen ze wat je zoekt en krijg je fatsoenlijk advies.
Voor dat budget kun je al een redelijk goede (nieuwe) statief kopen.
Lukt het niet voor de prijs die je in je hoofd hebt dan weet je in ieder geval vast welke type , soort of merk statief je bevalt en kun je gerichter verder zoeken.

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor landschapsfotografie zou ik kiezen voor een driepoot met verstelbare benen met klemsysteem zodat je op een oneffen ondergrond het balhoofd goed waterpas kunt stellen.
Ik gebruik zelf een goedkope versie van degene in de link van toen der tijd ongeveer 50 gulden....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe nog niet zo'n slecht antwoord. Het is net wat je zegt, als ze niks hebben wat aan mijn vraag kan voldoen, weet ik in ieder geval wat ik nodig heb en kan dan vervolgens doelgericht zoeken op bv. Marktplaats. Ik woon niet al te ver van Konijnenberg, dus een beter advies kan ik mijzelf niet wensen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de tussentijd heb ik het antwoord iets aangevuld.
dit soort statief is er al vanaf zo'n € 40. maar kwaliteit kost nog steeds geld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er nu eentje van ca. 50 euro en het leek me echt een gaaf ding. Als je echter wat meer gebruik gaat maken van dat ding in de natuur, kom je er snel genoeg achter dat het echte bagger is. Persoonlijk geloof ik niet dat je voor onder de 100 euro een echt goed en stevig statief kan kopen.