Wie heeft weleens een camera of iets anders gekocht bij Kamera-Express.nl besteld?

Zo ja?
- Ging dit goed?
- Problemen gehad?
- Hoe zit het met de verzekering?
- Betaling?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik heb mijn (spiegelreflex) camera en objectieven bij Kamera Express gekocht.

Selectie heb ik zelf gedaan door bij diverse winkels te informeren en goed rond te kijken. Daarna heb ik via het web gekeken of "mijn" toestel bij Kamera Express werd verkocht.

Mijn toestel bleek op voorraad in de vestiging in Capelle, maar dat was voor mij onhandig. Ik heb toen telefonisch de camera besteld, en gevraagd of ik hem in Amsterdam kon komen ophalen.

Dat heb ik gedaan, en alles werkte prima, helemaal zoals afgesproken.

In Amsterdam (over Capelle kan ik geen uitspraak doen) zit personeel dat echt verstand van zaken heeft. Ze doen ook hun best je goed te helpen, ze nemen de tijd voor je - wat natuurlijk wel betekent dat je soms even moet wachten als ze al met een andere klant bezig zijn. Als jij een specifieke vraag stelt over Nikon en degene die jou helpt heeft toevallig meer verstand van Canon, dan haalt hij er gewoon even een collega bij die jouw Nikon-vraag kan beantwoorden.

Betaling werkt prima - maar goed, dat heb ik gewoon ter plekke aan de kassa gedaan.

Houd er wel rekening mee dat je bij jouw bank een pin-limiet zou kunnen hebben, en kijk vooraf of je daar niet overheen zult gaan. Neem zonodig twee bankpasjes mee, of een kredietkaart, of contanten.

--

Kortom: ik vind het een prima winkel, ze komen hun afspraken na, alles liep bij mij heel soepel, het personeel weet *echt* waar het over praat, en de klantvriendelijkheid is heel hoog.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Mijn broer koopt daar vaak en nooit problemen gehad, erg betrouwbare winkel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er verschillende keren wat besteld, ook voor behoorlijke bedragen. Betaling loopt vlotjes en de bestelling is meestal de volgende dag in huis. Wat mij betreft zeer betrouwbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De winkel gaat al een tijd mee. Dat zit wel goed volgens mij. Ook hebben ze volgens mij een fysieke winkel ergens zitten.

Het nadeel om een camera bij een webwinkel te kopen is dat als hij een defect heeft je die moet terugsturen voor eigen verzendkosten.
Zelf geef ik de voorkeur om een 'goede' camera te kopen bij een speciaal fotozaak. Die hebben goede kennis voor voorlichting en daarmee kan je gewoon de winkel instappen voor vragen en/of problemen. Soms hebben ze zelfs een ruilcamera zodat je niet zonder hoeft te zitten.

Je 'betaald' dan misschien extra voor de service.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Kamera Express is een zeer betrouwbare zaak, met werkelijk prima service. Daarnaast ook nog zo'n beetje de goedkoopste in Nederland. Heb er in de loop van jaren al vaak iets gekocht, en en in twee gevallen een miskoop gehad, eenmaal met een tweedehands objectief, dat ik direct tegen een betere kon ruilen, en dit jaar nog met een splinternieuwe (ik zal geen merk noemen) standaardzoom, werd zonder zeuren binnen 48 uur geregeld.
Dikke tien voor deze winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ik heb er jaren geleden een kamera gekocht. Ben daarvoor langs gegaan bij de winkel aangezien ik het ding eerst even wilde vasthouden.

Ik ben toen erg goed geholpen door iemand die duidelijk zelf ook fotografeerde, en die mij hielp zoals hij zelf ook graag geholpen zou willen worden. Het is een van de drie grote Nederlandse foto-website-winkels die ik kan aanraden.