Ik wil vliegen met mijn spiegelreflexcamera en ben bang dat de bagagescan schadelijk is voor de camera. Is dit zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

bij mij is dit zonder problemen verlopen,maar anderzijds zou ik wel kunnen geloven de bepaalde gevoelige onderdelen daar eventueel problemen kunnen door krijgen. Toegevoegd na 2 minuten: Röntgen straling is ioniserende straling. In de atomen van je camera worden er dus wel degelijk atomen vernietigd. Daarentegen is ten eerste de dosis zó klein dat er maar weinig atomen geïoniseerd worden, ten tweede zijn er niet echt veel onderdelen in de camera die daar iets van merken (zeg maat zo goed als geen) De sensor zit in het midden van de camera en er zit metaal omheen. Kortom, je kunt je camera er gerust doorheen laten gaan.

Bronnen:
http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=22347

Ik heb talloze malen gevlogen met allerlei soorten camera,s, ook videocamera,s met tapes erin, n ook met laptops, ipads etc. Ik vroeg weleens of ze de apparatuur buiten de scanner om wilden controleren maar steeds is me verzekerd dat het gerust op de lopende band mag door de scanner hen. Bij mijn weten is er niets beschadigd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100