welke lens gebruik ik het best om te filmen? ik heb een nikon D5000.. een lens die automatisch serpstelt en een breed beeld heeft..

welke lens gebruik ik het best om te filmen? ik heb een nikon D5000.. een lens die automatisch serpstelt en een breed beeld heeft.. en budgetair gezien ook niet te extreem

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

De standaard lens van je camera heeft (als dat een 18-.... is) al een voor filmen breed beeld. Wel is het een voordeel als je handmatig goed kunt scherpstellen, en als er VR inzit. Teveel zoomen is storend, dus een echt groot bereik is meestal niet nodig.
Heb zelf onlangs gefilmd met m'n D7000 met daarop de 16-85, ging prima......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja filmen gaat goed als je bv iemand filmt die ergens neerzit ofzo, maar vanaf dat het verder van de camera weggaat of dichterbij komt dan word het beeld helemaal wazig omdat hij er niet meer scherp op staat.. dus ik zoek een lens die zich automatisch scherp houd..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In instellingen voor filmen op mijn camera zit de functie "handmatige film instellingen". Als die uitstaat moet ik zelf scherpstellen, als die aanstaat doet de camera z'n best om scherp te blijven stellen op bewegende onderwerpen. Daarnaast kan ik op het lifeview scherm ook nog kiezen voor algemene scherpstelling of gezichtherkenning (klein icoontje bovenaan bij mij)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handmatig scherpstellen is trouwens erg lastig, omdat je de camera te ver van je af moet houden om goed te zien wat je doet.
Als je heel vaak filmt misschien een hulpstuk aanschaffen. Ik heb zoiets gezien met een loep op een kastje dat op het scherm wordt gezet, maar weet niet meer waar.