Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een foto 'kleiner' zodat ik hem op Instagram kan zetten?

Ik heb sinds kort de Nikon D3100, en ik wil nu een foto die ik gemaakt heb met mijn camera op Instagram zetten. Alleen hij geeft aan dat mijn foto 'te groot' is, hoe kan ik mijn foto 'kleiner' maken zodat ik hem wel op instagram kan zetten? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
11.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook vooraf op je camera instellen dat je niet met 14MP wilt fotograferen (als je dat al doet). Dan voorkom je elke vorm van kwaliteitsverlies door direct al een kleinere foto te schieten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zult de foto moeten comprimeren. Hiervoor zijn veel verschillende programma's. Als je sporadisch een afbeelding moet verkleinen kun je ook kiezen om http://www.picresize.com/# te gebruiken, je hoeft dan geen programma te installeren en hebt overal toegang tot deze online tool.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toevoeging:

Als Windows (live) photo gallery al op je pc staat kun je deze ook gebruiken. Je vindt de optie onder het lintmenu bewerken en dan formaat wijzigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De snelste en makkelijkste manier om foto's te verkleinen? Installeer Image Resizer: http://imageresizer.codeplex.com/
Dat programma vind je terug onder je rechter muisknop. Je hoeft foto's niet te openen om ze te verkleinen: klik met je rechter muisknop op een fotobestand, klik daarna op Resize pictures, maak een keuze uit Small, Medium, Large of Mobile, en klik dan op Resize. De verkleinde foto komt automatisch in de map waar ook het originele bestand zit.
(Lees meer...)
Pieter2011
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding