Hoe kan ik voor een goede geluidsopname het beste een Canon camcorder HF S21 aansluiten op een mengpaneel? Kan dit bv via een XLR - jack kabel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een vreemde vraag. Wie gaat er nou een mengpaneel gebruiken voor een video-opname?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste MrTomaat,
Bij een voorstelling worden zendermicrofoons gebruikt en dat geluid wil ik rechtstreeks op deze camcorder krijgen. Kan zijn dat ik het verkeerd benoem maar ik hoop dat het idee duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De camera heeft een microfoon ingang (of deze gebalanceerd (xlr) is?).
Je zal dus eerst moeten zorgen dat de uitgang van je mixer afgestemd wordt op de microfoon ingang van de camera.
Bij stereo gebruik dan 2 z.g. DI-boxen.
Bijvoorbeeld: http://www.bax-shop.nl/di-box/bekijk-alle-producten.html?gclid=COjolOv6urcCFdLItAodpH0Aaw
Je zou geluid ook anders kunnen opnemen en later met de beelden samenvoegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De microfoon ingang in een 3,5mm jack.
Handleiding: Gebruik commercieel verkrijgbare condensmicrofoons met een eigen voeding en een kabel die niet langer is dan 3 m. U kunt vrijwel elke stereomicrofoon met een stekker van ∅ 3,5 mm aansluiten, maar de audioopnameniveaus kunnen variëren. Hoe krijg je 2 DI-boxen dan weer naar de 3,5mm jack? Helaas heb ik geen andere apparatuur om het apart op te nemen, was inderdaad handig geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De uitgang van je mixer moet dan naar de input van de DI-box.
De uitgang(en) van de DI-box (meestal XLR balanced) zal je een kabel moeten maken. 2x XLR unbalanced naar 3,5mm stereo jack.
Welke uitgangen (aansluiting) heeft de mixer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ter aanvulling. Voorbeeld van XLR naar stereojack 3,5mm kabel:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-cab712-jack-3.5mm-male-stereo-2-x-xlr-male-3.00-meter/product-details.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovenstaande kabel moet XLR echter wel female zijn. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk is het de oplossing met de 2 DI boxen geworden.
Met dank Moordigger!!
De line out uitgang via de 2 DI-boxen verbonden met de microfoon ingang. Het signaal wel wat geknepen op het mengpaneel. Niet te veel want anders was er een hinderlijke brom te horen. Het signaal niet via de camcorder aangepast want daarvoor moet de camera in de handmatige modus staan en dan kreeg ik de belichting niet zo automatisch aangepast dat het met de vele wisseling een goed beeld gaf.

Het beste antwoord

De camera heeft een microfoon ingang (of deze gebalanceerd (xlr) is?).
Je zal dus eerst moeten zorgen dat de uitgang van je mixer afgestemd wordt op de microfoon ingang van de camera.
Bij stereo gebruik je dan 2 z.g. DI-boxen.
Suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

De audio uitgang van uw HF S21 is normaal voor een hoofdtelefoon geschikt en die kan u best aansluiten op elke ingang, aux, tape, enz behalve de micro ingang.
Anders gaat u die micro ingang overstemmen want die is geschikt voor een signaal van 3 millivolt terwijl alle andere ingangen voor 0,3 volt zijn.