Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet hoe ik mijn digitale fotocamera kan synchroniseren met mijn macbook zodat de foto's tijdens het fotograferen direct te zien zijn hierop?

Dus dat op het moment dat je een foto maakt met je camera de foto direct te zien is op het beeldscherm van mijn macbook. Ik zag dit in een video, maar heb geen idee hoe dit zou kunnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
776

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je dit met je iPhone of iPad doet gaat dit vanzelf als je fotosteam aan zet. Met een andere camera? Zit er Wifi op je camera? Zo nee, hoe kan je camera draadloos communiceren met je Mac?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heet "tethered shooting". Daar is software voor die je dan op je mac moet installeren. Soms heeft de fabrikant van je camera (Nikon / Canon etc) software die je kunt gebruiken, of misschien zat het bij je camera op een CD'tje. Anders kun je bijvoorbeeld aan de slag met Lightroom van Adobe. Wat voor camera heb je?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Ik zal kijken of er software voor is. Ik heb een Canon EOS 550D
Kortgeleden stelde ook iemand anders deze vraag. Werd daar gewerkt met Windows. Dus het is dan even opletten dat je de Mac versie download, maar volgens mij kun je met die antwoorden wel vooruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding