Welke canon slr is het beste als het gaat om actiefotografie bij weinig licht?

Weet jij het antwoord?

/2500

D1 Mk IV ;-) Het is alleen: heb je zoveel geld er voor over. Ik denk dat iedere nieuwere Canon met een lichtsterk objectief (2.8 of beter) zal voldoen. Alleen misschien de meest pixelrijke variant wat minder. Huidige generatie slr camera's zijn wat dat betreft geweldig. (Nikon vaak net even een tandje beter als de anderen, maar dat is maar een of twee stops) Toegevoegd na 23 uur: de reacties worden wat rommelig, en "off topic", dus hier nog even een aanvulling: De genoemde 1Dx is er nog niet , de andere semi pro camera's van Canon hebben alle ongeveer dezelfde gevoeligheid van nominaal ISO6400, en dan nog één of twee stapjes daarboven , voor als het echt helemaal niet anders kan. ISO 6400 + lichtsterk optiek (zoom 2,8 of vast 1.8, 1.4 of bij Canon zelfs mogelijk 1.2), met die combinatie kun je bij maanlicht nog foto's maken, maar zeker sport bij kunstlicht. Succes!

Wil je fotograveren in weinig licht, moet je een camera hebben die ruisloos kan fotograveren met een hoge iso. Dan kom je uit bij de canon 5D MK2 en de 1DX maar deze fullframe camera's kosten een vermogen. Een andere manier om mooie actiefoto's bij weinig licht te maken is door een lichtsterk objectief te nemen, zoals een 70-200 f2.8 L usm. Daarmee kom je een heel eind, en moet het gegarandeerd lukken. Wel is het zo dat niet alleen fullframe camera's goed op hoge iso's kunnen fotograveren, met cropcamera's kan het ook, alleen kun je meestal niet zo hoog gaan. Zoals op mijn 600D kan je beter niet boven de 3200 uitkomen, maar het liefste maak ik foto's op 1600 en lager. Als je een budget geeft en waar je je foto's wil maken kunnen wij je sowieso verder helpen! Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100