Bestaat er een opzet fisheye lens voor een camcorder?

Ik heb een camcorder, waarmee ik video's maak (logisch haha). Maar eigenlijk heb ik een camera nodig met fisheye hier heb ik het geld (helaas) niet voor. Bestaat er een opzet fisheye (zoals deze ook voor bijvoorbeeld een iphone bestaat)?

Waar zou ik deze kunnen kopen en aan welke prijs moet ik denken?

Alvast bedankt

Toegevoegd na 7 uur:
Ik heb trouwens een Toshiba p100 camileo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Opzetstukken zijn altijd camera- of systeemspecifiek. Je zal dus moeten zoeken op merk/type videocamera.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb trouwens een Toshiba p100 camileo Dat is niet echt het type camera om opzetstukken op te zetten. Er zit geen ring in verwerkt. Ik heb zelf dit model, http://www.productwiki.com/upload/images/canon_vixia_hf100.jpg
als je nou in de lensring kijkt zie je dat daar schroefdraad in zit, daar kan je dan weer opzetstukken/adapters in draaien.

Antwoorden (2)

je kan makkelijk zelf 1 maken met de lens van je kijkgaatje in je deur
http://petapixel.com/2012/06/21/making-a-diy-fisheye-lens-from-a-door-peephole/

en volgens mij werkt de onderkant van een jampot ook erg goed :)

succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb wat video's bekeken en zie dat de kwaliteit van de opname echt heel erg achteruit gaat. Ik zit er over na te denken om zoiets te kopen: http://www.mooimobiel.nl/nl/mobiele-accessoires/2573-3-in-1-klemlens-voor-smartphones-en-tablets.html?utm_medium=cpc&utm_source=marktplaats En dat te proberen vast te maken aan mijn camera. Denk je dat dat gaat lukken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan dat opzich wel doen alleen past je klemmetje dan waarschijnlijk niet en zou je de lens zelf moeten vasthouden of vastplakken met plakband aan de camera. wel jammer dat je geen standaard functie op de camcorder hebt, dat zou veel handiger geweest zijn ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik was van plan om de lens dan vast te plakken inderdaad. Ja helemaal met je eens!
Ja had er zelf 1 in verleden Was redelijk grote lens en via adapter ring passend voor diverse camera's