welke camera is handig voor landschapfoto's ?

ik trek nog graag foto's met mijn camera maar hij is niet echt zo scherp en nog een redelijk slechte kwaliteit :( . Ik trek zeer graag foto's van de lucht (wolken) ik woon in een appartement en het is altijd ZOOO mooi in de vroege avond dan zie je uitgestrekte grote wolken in alle kleuren echt prachtig en ik heb een park achter mijn appartement dus ook heel handig voor foto's te trekken maar met mijn camera kan ik dat niet mooi trekken, welke camera zou daarvoor goed zijn? hij moet nog redelijk scherp zijn en mss een spiegelreflexcamera? ik weet het niet, ik heb hier totaal geen verstand van, ik wil gewoon een goede camera MAAR het mag maar rond de €450 kosten en ECHT niet meer dan €470 !!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (3)

Misschien is een compacte systeem camera wat voor je!
Niet al te groot, maar wel verwisselbare lensen!
Dus altijd de mogelijkheid om de camera op jou wensen af te stemmen
Het zijn geen spiegelreflexcameras,
Maar het enige voordeel daarvan is dat je via het "vizier/kijkgaatje"
Door de lens kan kijken die er op dat moment op zit!
Bij een compacte systeemcamera heb je dan meestal een lcd display!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb de canon eos 650d gekocht en is super handig voor alles ook voor landschap
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die camera valt ver buiten het budget van de vraagsteller.
Canon EOS 1100D lijkt me een leuke. Het is een spiegelreflex, en je kunt hem inclusief een 18-55mm objectief kopen voor 304 euro (zie bron).

Of de Nikon 1 J1 met een 10-30mm objectief (breedbeeld kan mooi zijn als je lucht fotografeert) voor 289 euro (zie bron).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Vind dit een goed en concreet advies. Virtuele + (kan helaas niet met de app, iets wat ik overigens echt niet begrijp).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal ik het dan maar doen paulus? + (en ook een van mij, maar die kan ik niet meer geven, dus virtueel 2 plussen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt allebei :) Het moet trouwens groothoek* objectief zijn. Geen idee waar ik zat met m'n hoofd.