Waarom kan ik mijn bestanden niet openen via mijn SD-kaart?

Hallo!
Ik gebruik een micro SD kaart (in het houdertje) in mijn camera. Als ik het kaartje in het houdertje in mijn laptop stop, kan ik normaal alles bekijken wat op mijn camera staat. Maar dit keer gaat dat niet? Ik zie het mapje van DCIM (mapje van foto’s) niet staan! Ik zie enkel nog een los mapje en 2 foto’s staan, maar alle andere bestanden staan er niet! Dit is heel raar, want als ik het micro-SD kaartje vervang met het micro-SD kaartje uit mijn gsm, dan krijg ik weer geen mappen of bestanden te zien. Nu niet alleen m’n foto’s, maar ook mijn muziek is weg! Dan stop ik het kaartje terug in mijn gsm of camera, en zijn alle bestanden er wel? Weten jullie hoe ik mijn bestanden tog kan open krijgen op de laptop?

(Het ligt trouwens niet aan mijn laptop, ik heb het in 3 andere laptops geprobeert en nog steeds blijft dit probleem zich voordoen!)

Heeft iemand dit probleem al eens voorgehad?
Jullie zouden me hier echt mee kunnen helpen!

(In bijlage zet ik een foto bij van het houdertje, want ik ken de echte naam niet. Ik denk SD adapter maar ben er niet zeker van)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
5.5K

Antwoorden (3)

zit er een lockfunctie op? dan kan die aanstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens een andere SD adapter, ik denk dat die het probleem veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook dat het probleem dan in de SD-adapter zit. Dat is eigenlijk de enige -logische- mogelijkheid omdat je de bestanden wel kunt zien zonder adapter (in GSM)