op welke stand moet ik mijn camera zetten?

ik heb een panasonic HC-V10 . en ik film hulp diensten . op welke stand moet ik mijn camera zetten als ik de zwaailichten film ?komen er helegroote sterren omheen dat is erg verveelend hier een link van mijn video http://www.youtube.com/watch?v=1CempTIrSqc

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je wellicht extra filters/lenzen op je camera gedraaid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe bedoelt u en hoe duur zijn die lenzen en waar meot ik die opzetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tomaat bedoelt of je soms filters (uv filter oid) op je lens hebt zitten, maar daar komt dit niet door, De acht punten zijn een lichtbreking op de bladen van het diafragma.

Antwoorden (1)

Dit is een (bijna) onvermijdelijk verschijnsel, omdat die zwaailichten sterk overbelicht worden en in je objectief reflecteren. Alleen onmogelijk dure objectieven hebben daar minder last van, het is eigenlijk inherent aan de breking van het licht en de reflecties in glas én het montuur waarin dit glas is bevestigd. Als je de opname zou maken met de juiste belichting voor de zwaailichten, zou je de sterren niet zien, maar ook de auto's bijna niet, dus probeer die sterren gewon mooi in beeld te brengen!