Hoe kun je het beste een mooie foto maken van verlichte kerstbomen?

Ik heb een digitale fotocamera maar de lichtjes worden rare kronkelige kriebels.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de foto wel apart .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hé,hoe krijg ik het voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je boom heeft in ieder geval een mooie vorm en je hebt de lampjes er mooi gelijkmatig ingeprutst. Bij mij zitten er aan een kant 125 en aan de andere kant 25 :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt op een foto waarbij het toestel bij het afdrukken te veel is bewogen. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de foto is mooi wazig ;-) en ja Esme er zit een bepaalde structuur in ,die in mijn boom ver te zoeken is whahaha

Het beste antwoord

Ha, die Taurus;

Camera op een goede vaste ondergrond zetten is inderdaad een goede tip, maar je kunt ook wat experimenteren met de instellingen. Met een langere sluitertijd en zonder flits kun je ook met gewone camera's al heel leuke effecten bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Die kriebels zijn beweging van de camera.
Zet je toestel op een statief of stevig op een tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je toestel op handmatig zetten, als dat kan, en dan de iso waarde op 200 of 400. Dan kun je zonder flits een aardig resultaat verwachten.

Toegevoegd na 22 seconden:
Ik bedoel 1200 of 1600 iso.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe minder licht er is, hoe langer zal de lens open staan.
Bij weinig licht is de kans op bewegen en daardoor onscherpe foto's erg groot.
Gebruik een statief of zoek een steuntje voor je kamera, b.v. een tafel, kastje, stoel.
Hou tijdens het afdrukken even je adem in, dan sta je steviger en beweeg je zelf minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een digitale fotocamera doet met de belichting eigenlijk niets anders dan het oude polaroid toestel.Hoe minder licht hoe langzamer de sluiter gaat.Als je het toestel vast houdt zie je bewegings onscherpte.Zet je hem op een tafel op de zelf onspanner kun je bij schemer buiten eigenlijk de mooiste fotos maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkele tips:

- gebruik geen flits
- zet de camera op een stevige ondergrond zodat deze niet heen en weer kan verschuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe de flits uit....dat werkt al sukken beter,en wat andere al vertelden...op een ondergrond zetten,de camera,dan beweegt het niet.Het lijkt nu wel of je je een slag omdraaiden terwijl je de foto nam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft inderdaad met de instelling van de flits te maken.

Ik was ooit op vakantie en maakte een foto van de maan.

Nadat ik de foto had gemaakt en op het scherm keek; leek de maan te zijn veranderd in een eng wezen. Toen ik de flitser anders instelde kreeg ik een soort vliegende engel.

Toen ik zeker was dat er een spirituele waarneming te zien was en nogmaals de flits anders instelde werd mijn droom in diggelen gegooid want stond de maan zo strak als wat op de foto :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je camera heeft dus niet bewogen maar de flits staat verkeerd ingesteld.