Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel foto´s kan ik maken met een Pro Photo SD HC 200X Kaartje van Duracell met de Canon Eos 500D met 15,1 Megapixels ?

Toegevoegd na 1 uur:
En hoeveel foto's kan ik maken in RAW bestand?

Toegevoegd na 17 uur:
Sorry, het gaat om een kaartje van 16GB :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
747
gvrox
11 jaar geleden
Misschien helpt het om ook de capaciteit te vermelden ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel meer dan 100.000 foto's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je dan wel af en toe het geheugenkaartje leeg maken. Maar zowel de camera als het kaartje gaan wel vele jaren mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad heel belangrijk gegeven: hoeveel Gb is het kaartje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je bedoelt het kaartje met een inhoud van 32 GB. Als het meer of minder is, hoef je maar te delen of vermenigvuldigen.

Zelf heb ik precies dezelfde camera, en zoals je wellicht weet is de grootte van een foto, m.n. in JPEG-formaat niet altijd dezelfde, maar gemiddeld genomen neemt elke foto zo'n 6-7 MB in beslag.
Dus het kan heel sterk variëren, maar in JPEG (hoogste resolutie) 4000 foto's moet zeker lukken, en zelfs 5000 is ook haalbaar.

In RAW-formaat neemt elke foto ongeveer 22,5 MB in beslag, dus zal je iets meer dan 1400 foto's kunnen schieten.

Als je gaat filmen, dan zal je dit ongeveer 1 GB geheugen kosten voor 5 minuten film. In standaard resolutie, krijg je 1 GB vol in ca. 15 minuten.

Toegevoegd na 4 uur:
Als je kaartje 16GB is, dan precies half zo Veel foto's.
2000 tot 2500 in JPEG
Ca. 700 in RAW
Video verandert niets, behalve dan dat het kaartje half zo groot is, en dus in HD zo'n 80 min opname tijd hebt ipv 160 in een kaartje met 32GB.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Andere antwoorden (1)

ik heb een 14,1 mp camera van sony. en kan met 16gb duracell kaartje ongeveer 2500 foto's maken volgens de camera zelf. zelf nog niet uitgeprobeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding