Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke type camera past mijn sigma lens?

Ik heb een tijdje geleden een sigma lens gekocht,nu wil ik de lens verkopen ,ik krijg vaak de vraag van mensen die lens willen kopen :past deze lens op mij camera?
Hoe weet ik op welke camera deze lens passen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb de Canon Eos 500D en heb daar een Sigma lens van 70-210mm op zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan welke vatting het is. Als je weet op welk toestel hij bij jou paste, ben je al een heel stuk verder, aangezien er meerdere merken zijn met dezelfde vatting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn maar verrekte weinig merken met dezelfde vatting.
Nikon, Canon, Sony, Pentax en Olympus, ze hebben allemaal hun eigen vatting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Sigma heeft ook lenzen waarvan je de vatting er los kan opzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat heeft Sigma niet. Tamron had ooit lenzen met verwisselbare vatting, de zgn. adaptall lenzen. Dat was in de tijd dat er nog geen elektronische gegevensuitwisseling was tussen body en camera, en nog geen autofocus. Lang geleden dus. Heel lang geleden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het alleen bij "manuele" lenzen kon is inderdaad zo, maar bij Sigma kon je dat destijds ook verkrijgen. Heb zelf een fotozaak gehad, dus.... Werd echter zeer weinig gevraagd omdat het Tamron systeem inderdaad veel handiger was. Met de automatische lenzen is het niet meer mogelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet mogelijk, of zeer lastig te implementeren, misschien zelfs door camerafabrikanten als ongewenst gezien? Je kan met de adapter toch gewoon het elektrische signaal doorzetten en vertalen. Of mis ik nu iets?
Dat verschilt. Sigma lenzen zijn voor verschillende camera's te koop. Bij welke camera had jij hem?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie geeft nou een min voor dit antwoord...?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding