Levert een 3D(imensie) fotocamera goede foto's?

Ik heb begrepen dat er al weer een tijdje 3D fotocamera's op de markt zijn. Als ik met m'n conventionele 2D camera plaatjes schiet, ziet het resultaat er vaak minder indrukwekkend uit dan het origineel, wellicht door het ontbreken van "diepte".

Wie heeft (goede) ervaring met 3D fotocamera's?

En aangezien ik een groot liefhebber ben van het maken van panoramafoto's, wil ik ook graag weten of dit mogelijk is [met speciale software] met een 3D camera.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een kwalitatief goed apparaat koopt kun je goede foto's maken. Echter de foto bekijken is een ander verhaal. Denk maar aan 3d tv. Je zit altijd met zo'n bril op. Persoonlijk denk ik dat dit geen oplossing is. ik begrijp wat jij mist aan een foto, maar ik ben er ook van overtuigd dat je moet wachten met de aanschaf van zo'n camera. Nu vind ik persoonlijk het geheel te omslachtig en daardoor onaantrekkelijk. Probeer eens diepte in een 2d foto te krijgen door een slimme beeld opbouw of door gebruik te maken van een slimme scherpte diepte. Je krijgt dan zeer aantrekkelijke foto's die diepte suggereren.
succes

Het beste antwoord

Ja, een 3D camera levert goede foto's (als het geen speelgoeddingetje is), maar ik ben bang dat je niet gaat bereiken wat je wil, want hoe wil je die 3D foto's gaan bekijken ? Als je er weer een 2D foto van maakt (b.v. door af te drukken of op een normaal scherm te bekijken) dan is de kwaliteit op z'n hoogst hetzelfde als van een 2D camera.

Wil je meer een diepte-effect doordat voorgrond/achtergrond onscherp zijn en onderwerp wel scherp, dan zul je een digitale spiegelreflex of een systeemcamera zoals de olympus Pen / Sony Nex / Nikon 1 etc moeten aanschaffen met een lens met een groot diafragma.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies houd rekening dat je een 3D monitor setup aan moet schaffen, dus met brillen en sync.

Andere antwoorden (2)

3D camera's maken gewoon twee foto's tegelijk. Kwalitatief kunnen ze dus net zo goed zijn als gewone camera's.
Panorama's in 3D lijkt me niet zo geschikt, die vragen een grote breedte, wat niet eenvoudig te realiseren zal zijn (moet tenslotte op een 3D scherm, 3D op papier is weliswaar mogelijk, maar of dat ook nog lukt met mooie kleuren?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vast wel. als je een mooie foto maakt