Wat is het verschil tussen de "Nikon D3100" en de "Canon eos 1100D" ?

Ik wil een Canon of Nikon kopen, maar weet niet welke ! Wat is het verschil en welke is het goedkoopst bij welke winkel ? xxxx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel verschil is er niet, het gaat puur om persoonlijke voorkeur. Daarnaast moet je rekening houden met de prijzen van o.a. objectieven, flitsers, en andere toebehoren. Welke kun je meenemen naar een eventuele volgende camera, als de hobby je goed bevalt, en bij wie deze toebehoren het goedkoopst zijn. Volgens mij ben je met Canon iets voordeliger uit, maar het blijft hoe dan ook een dure (maar wel mooie) hobby. Maar als je een beslissing hebt genomen, investeer dan allereerst in je objectief, dat is beter dan de body (zolang je een beginner bent).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou een goed antwoord zijn volgens mij...
Utrecht
11 jaar geleden
kijk even op kieskeurig.nl http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=942132&product%5B%5D=954708&ps=60
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Dounja: Ik schreef uiteindelijk maar als dat ik eerst van plan was, waardoor het ook meer op een antwoord begon te lijken... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga denk ik voor de Nikon :)

Antwoorden (1)

Nikon of Canon, het dilemma.
Beiden zijn goed, prijs is geen issue.
Er is uiteraard verschil: heel weinig.
Ik gebruik Nikon, omdat die voor mij beter in de hand ligt, en tot voor kort altijd voor wat betreft ruis net wat beter uit de tests kwam. Daarnaast heeft Nikon al eeuwigheden dezelfde objectiefvatting, waardoor het mogelijk is om, als de gelegenheid zich voordoet, terug te grijpen op goede oude tweedehands objectieven, voor als je eens iets aparts nodig hebt wat nieuw "onbetaalbaar" is. Canon heeft daar meer beperkingen.
Kijk ook niet alleen naar de verkoop prijs als je een winkel kiest, maar kijk ook naar de service van de winkel, KAN zomaar hel belangrijk worden als er eens iets is.
Sommige leveranciers geven ook duidelijke instructie dagen, hoe je met het product !camera" moet omgaan, handig als het je eerste is....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie raad... +1