kun je onderwater filmen met de silvercrest camera van de Lidl met de klep open?

Ik heb een camcorder bij de Lidl gekocht maar kun je echt onderwater filmen met de klep open omdat de Camcorder niet te duur was € 119,00 er staat in de handleiding van wel heeft iemand het geprobeerd? Dan bedoel ik met de klep open.
Bedankt alvast.
Elisabeth

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Het beste antwoord

Er wordt beweerd dat je tot 3 meter onderwater kan gaan met deze camcorder, maar ik zou dat niet doen. Als je zit te vissen langs de kant van een kanaal of zoiets, zul je dat ding best wel een stukje onderwater kunnen houden en wat filmen, maar als je denkt aan snorkelen of duiken, dan zou ik het echt niet doen. Voor datzelfde geld koop je ook een simpele compactcamera met behuizing, waarmee je ook kunt filmen en dan minimaal 8m diep kan. Ik vind het niet geloofwaardig en zou het risico niet willen nemen om het uit te proberen.
Daarnaast, als er wordt geschreven dat je er 3m mee onderwater kunt gaan, dan wil dat dus zeggen: met de klep open. Als hij dicht zij blijven zou er ook water bij komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er een stuk veilig mee onder water gaan leuk voor de kids in zee als je een beetje voorzichtig doet en niet gaat duiken met de camera in de hand gaat het prima! Bovenstaand antwoord is toch het best gekozen, aan de beantwoorder bedankt voor de reactie!