Kan ik een spiegel reflex camera ombouwen?

Ik heb een spiegel reflex camera waarmee je foto's kunt maken en niet kan filmen, maar kan je hem ook ombouwen dat je er ook mee kunt filmen zoals dat nu met de nieuwere spiegel reflex camera's kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Nee, het is uitgesloten dat je dit op een manier kunt doen die goedkoper is dan een hele nieuwe body te kopen die die functionaliteit al heeft.

Ten eerste moet de sensor al 25 of 30 keer per seconde uitleesbaar zijn, en moet de processor video-compressie mogelijkheden hebben. Als je die al zou kunnen vervangen, dan wordt het een dure grap, en moet je ook nog de software gaan schrijven.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt! Dan weet ik dat!
Het standaard antwoord heb je al gekregen van Gvrox, en het antwoord is ook helemaal correct, een camera ombouwen is in theorie mogelijk maar in de praktijk heeft geen enkele zin, zeker als je ziet dat de nieuwste modellen, zelfs de goedkoopste ook kunnen filmen (EOS 1100D, Nikon 3100...)
... maar toch is er een mogelijkheid om te kunnen filmen!
... alleen niet op de manier zoals jij waarschijnlijk in gedachte hebt...

Je kan je SLR gebruiken om te "filmen" (net zoals elke andere camera, overigens) als je een stop-motion picture maakt.
Dus zet je camera op een statief met een geheugenkaartje met heel, maar dan ook heel veel vrije ruimte, en laat het maar heel veel foto's achter elkaar maken. Als je deze foto's monteert, dan krijg je een film!
Dankzij de superieure beeldkwaliteit van een foto ten opzichte van de videobeelden, kan je hiermee de meest ongelofelijke effecten krijgen.
Zie via de link een van mijn favoriete films die met deze techniek is gemaakt. Het klinkt misschien ongelofelijk als je het gezien hebt, maar het zijn écht foto's, geen film.

Maaaar... om even helemaal terug te komen op je vraag: nee, het is beslist niet de moeite waard om je camera om te bouwen. Voor minder dan €400 heb je een nieuwe body met film mogelijkheid, en als je het een beetje slim doet, kan je een kit met een mooie nieuwe lens aanschaffen, en dat is sowieso goedkoper dan het ombouwen.