waar haal ik een goedkope, tweedehandse canon eos 5d , compleet?

en als je foto's ermee maak , kan je ze dan gelijk op je pc zetten??
en waar haal ik de beste studioflitsers die met de camera meewerken(welke merk)?
graag een nuttig antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

De Canon 5D is een camera voor gevorderden.
Zeker als je een tweede hands wilt kopen is het belangrijk dat je weet waar je op moet letten.

Je vragen zijn die van een beginnend fotograaf.
Waarschijnlijk gaat de prijs van een Canon 5D (markII ? markIII ?) je tegen vallen.

Download de gebruiksaanwijzing eens en kijk even goed of dit iets voor je is voordat je het geld ervoor uit geeft.
http://www.gebruikershandleiding.com/Canon-EOS-5D-Mark-II/handleiding-5-55908.html

Wil je het dan toch, ga dan naar foto-Konijnenberg.
Dan krijg je goede garanties.

Toegevoegd na 1 dag:
Voor de Canon 5D staat de handleiding hier:
http://rtvfstockroom.fullerton.edu/rtvfstockroom.fullerton.edu/Manuals_files/Canon5DManual.pdf

Toegevoegd na 6 dagen:
Het gaat dus om een Canon EOS 5D markII begrijp ik uit toegevoegde informatie.

In dat geval:
- Het beste adres is Konijnenberg; die adviseren goed, leggen alles uit, geven tips, en geven garantie.

- Het goedkoopste adres weet ik niet voor de gebruikte Canon EOS 5D MarkII

- Kun je de foto's meteen op je PC zetten:
Ja, je koopt er een opslagkaart bij die door iedere PC herkend wordt. Dus windows, mac en linux.
=> Afhankelijk van je instellingen op de Canon heb je dan jpg formaat foto's, of RAW.
=> Afhankelijk van de kwaliteit die je zoekt kun je de foto's direct gebruiken (de jpg's) of moet je ze eerst in een ander (mee geleverd) programma bewerken (RAW).

In de gelinkte handleiding staat voorin een stuklijst.
Draai die uit voordat je de camera gaat aanschaffen en controleer of al die items bij de aankoop aanwezig zijn.

Veel succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt wel gelijk met je opmerkingen.
Maar de vraag is naar De Canon EOS 5D
en niet de 5D Mark II of Mark II.
Dat zijn echt wel professionele camera's, terwijl
de 5D nog onder semi-professioneel valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk. Slordig gelezen. Zal t even aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O toch wel ?
Dan klopt het eerdere dat geantwoord werd, en de link naar een handleiding.
Dan kun je zien of het iets voor je is. Twee jaar geleden (2010) was de Canon 5D MarkII nog heel erg prijs-vast; een 2e hands was nauwelijks goedkoper dan een nieuwe. Weet niet of dat inmiddels anders is geworden.

Andere antwoorden (1)

Er zijn te veel winkels waar je tweedehands camera's kunt kopen.
Die kan ik hier niet allemaal opnoemen.
Kijk eens op de site van
Konijnenberg, bij occasions
http://www.fotokonijnenberg.nl/productlist/60718/occasions-en-verhuur.html
Of
City Foto
http://www.mijncityfoto.nl/

Hier is een Canon 5D Mark II te koop voor 800 euro.
http://www.marktnet.nl/rubrieken/fotografie/camera-canon/

Hier een 5D voor 750 euro.
en een body waar geen prijs bij staat.
http://www.tweedehands.nl/foto-camera/spiegelreflex-camera/canon/canon-eos-5d-full-frame-116859422.html

Als je een dergelijke semi-professionele camera koopt,
kost die nog bijna 1000 euro met objectief.
Weliswaar is Canon inmiddels aan de 7D, maar deze
serie is heel populair.
En van een kwaliteit en prijs dat je die niet snel weg doet,
als je er eenmaal een hebt.
Mensen met dit soort camera's zullen eerder investeren in objectieven, dan in een nieuwer modelletje.

Gelijk op de PC zetten?
Een digitale reflex camera met 12 Megapixels vraagt nog al wat van het geheugen. De Canon EOS 5D werkt alleen met CompactFlash geheugenkaarten.
Je moet dus een kaartlezer hebben, al dan niet ingebouwd in je PC.

Voor studioflitsers geldt hetzelfde verhaal.
Er zijn te veel mogelijkheden en types.
Hoeveel wattage wil je? Hoeveel flitsers? Moeten er softboxen bij? En/of paraplu?
Lees er hier een artikel over.
http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/persoonlijk/aanschaf_studio_flitsset.asp