Hoe info standaard weergeven op display van Canon 40D?

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Canon 40D, als ik de info knop onder het scherm indruk komt me info netjes in scherm te staan (me huidige instellingen).....weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat dit er altijd staat? ook als ik niet op de info knop heb gedrukt? wil eens kijken of dat me (beter) bevalt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Antwoorden (2)

U kunt bij www.gebruikershandleiding.com de handleiding downloaden.
Lees het op uw gemak door stap voor stap en kies dan je favoriete instellingen om mee te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn eigen EOS 500D, die in veel opzichten dezelfde menustructuur heeft, doe ik het als volgt:

- Ik selecteer met de 'afspeel' knop (het blauwe driehoekje) de modus weergave. Je krijgt dan als het goed is de laatste foto die je gemaakt hebt op je LCD-scherm.
- Met het knopje 'Info' (in mijn model is dat 'Disp' geworden) kies ik de gewenste weergave modus: met of zonder histogram, met RGB-histogram, enz...
- Ik sluit dan de modus weergave door opnieuw het blauwe driehoekje te drukken. De camera is weer klaar om foto's te maken.

En dan, als het goed is, wordt dit door je camera onthouden, en bij elke nieuwe foto die je maakt, krijg je de laatst geselecteerde weergave op je LCD-scherm, dus in plaats van alleen een beeldvullende afbeelding van je gemaakt foto, ook de technische info van de foto en evt. ook histogram.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelde, en dat het ook zo werkt in je 40D.

Het kan ook zijn dat het via de menu-instellingen van de camera gaat.
De instellingen voor de Info-knop vind je onder het gele menu 'Instellingen 1', en dan kies je de optie 'Info menu', en maak je daar je keuze (blz. 39 van het boekje)
Zo gaat het dan niet in mijn camera, maar mijn model is 2 jaar nieuwer, dus dat kan zomaar sinds de 40D veranderd zijn.

Succes!