Hoe kan ik filmpjes van mijn videocamera halen?

Het gaat om een Sony handheld videocamera met bandjes. Welk programma heb ik nodig om deze bandjes te kunnen digitaliseren?
Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1K

Antwoorden (2)

Als het goed is kan je via een kabel die je er bij hebt gekregen deze koppelen met de pc
meestal is dit een firewire poort (het kan ook usb zijn)
maar meestal is het firewire die moet je dus wel in de pc hebben
tip: in sommige van die restpost winkels of winkels van die aard liggen er soms firewire inbouw kaartje compleet in doosje waar meestal ook nog wel eens leuke software bij wordt gegeven Ulead bv voor ene prikkie
maar als je windows 7 hebt lukt het ook met mediacentrum

Het plaatje is meestal de kabel die je erbij hebt gekregen klopt dat ??
er hoort een kleine poort op de videocamara te zitten
12 jaar geleden
Ik vind zelf pinnacle heel gebruiksvriendelijk. En je kan er als huis tuin en keuken video montages toch nog best leuke effecten in verwerken. Kosten liggen tussen 50 en 150 euro, afhankelijk van de versie die je neemt.
Met name het inladen van de films gaat erg makkelijk.

Dan heb je ook nog Magix, maar daar ben ik niet bekend mee. Is ook qua prijs hetzelfde als Pinnacle.

Als je windows XP hebt, heb je windows moviemaker erbij. Bij deze kan je ook inladen, en dit dus verder kost niets.

Wat Windows 7 heeft weet ik niet. Want ik gebruik sinds ik W7 heb alleen nog maar Pinnacle, dus ik heb daar nooit naar hoeven kijken.

Windows moviemaker is erg simpel, maar dan kun je ook niet echt veel bewerkingen uitvoeren, en je hebt maar 1 audio spoor. Ik vond uiteindelijk dat ik te weinig opties had, daarom ben ik overgestapt.

Toegevoegd na 1 minuut:
:-S vergeef me het is vroeg...en dit dus verder kost niets

Moet natuurlijk zijn: En dit kost dus verder niets.