Wie weet wat een goede hobby camera is? We hebben nu een Canon IXUS 130 compact camera maar zijn niet tevreden.

Wie weet wat een goede hobby camera is? We hebben nu een Canon IXUS 130 compact camera maar zijn niet tevreden. De foto's zijn vaak niet scherp. Bij inzoomen dramatisch. Filmpjes zijn drama, zeker bij sport. Projecteren van een sporadisch geslaagde redelijk scherpe foto op het grote doek van 3 meter via hd beamer zijn dan alsnog matig van kleur, bloemen van de bollenstreek zijn niet rood zoals je ze ziet. Dus willen we de stap naar een duurdere camera nemen. Is een budget van 500 euro voldoende of een paar honderd euro meer een must? Is een systeem camera voldoende of kunnen we in genoemde situaties beter een spiegelreflex nemen. Welke specs moeten we op letten? Is 3 fps voor kinderen en sport een must? Veel artikelen op internet zijn een opsomming van specs. Wordt een flinke studie om die naast beschikbare camera's te leggen. We horen het graag welke camera / type /serie voldoet of waar je het beste een kunt kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Je stelt wel hele hoge eisen aan zo'n compact camera! Vergeet ook niet dat als je via een beamer werkt er altijd beïnvloeding is van kleur etc. Ik schat in dat jullie geen prof. Beamer gebruiken. Ik had ook een oxidatie en die gaf prima foto's. Zowel qua kleur als qua scherpte. Advies: kijk nog eens goed naar de instellingen en zoom niet verder dan het optisch bereik. Digitaal zoomen is altijd slecht. Toen mijn ixus aan vervanging toe was heb ik een Lumix gekocht. Lexica lens met 20 X optische zoom! Super camera voor rond de 200 euro.
Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oxidatie is natuurlijk ixus