Welk van deze 2 fototoestellen is beter? Een Fujifilm Finepix HS10 of een FinePix S4000?

Hallo, een paar jaar terug had ik een Fujifilm Finepix HS10 in het bezit maar de superzoom (30x optische zoom) stak tegen omdat het niet goed werkte.

De Fujifilm Finepix S4000 beschikt ook over 30x optische zoom maar is het bij den deze wel een succes of valt het weer tegen ten opzichte van de HS10?

P.S.: heeft er iemand ervaring wat betreft de kwaliteit van deze 2 toestellen?

De FinePix S4000 staat in aanbieding, ik zie het wel zitten om het aan te schaffen maar is het zijn prijs wel waard?

Bij Coolblue voor 179 euro...

De bedoeling is om mannelijke amateur modellen te fotograferen, ook bij weinig licht, die nadien op een tijdschrift te komen zullen staan, zou die FinePix S4000 mij daarbij kunnen helpen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Of zou ik voor de Olympus SP-720UZ gaan die binnenkort zal uitkomen? Die is wel 70 euro duurder, maar beschikt wel over een HDR-tegenlichtcorrectie, fish-eye en 3D-effect...

http://www.digicamshop.nl/product/169676/olympus-sp-720uz-black.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik heb geen ervaring met genoemde camera's maar wel met superzoom's in het algemeen. Ik vind het persoonlijk vrij onwerkbaar omdat je met 30x optische zoom bijna altijd bewogen beeld krijgt tenzij je hele(hele!) snelle sluitertijden gebruikt of met statief werkt. Daarnaast stelt 30X zoom nogal wat eisen aan de lens die doorgaans niet geleverd kan worden in een camera van dit budget. Oftewel, matige beeldkwaliteit. Daarnaast zijn doorgaans de resultaten bij weinig licht ook matigjes in deze prijsklasse.

Overigens vraag ik me af waar je 30X zoom voor nodig hebt. Ik neem aan dat de mannen zelf weten dat ze gefotografeerd worden, dus het hoeft niet van een enorme aftsand te gebeuren?

Kort antwoord: Ik weet niet welke van de twee beter is. Volgens mij zijn alle genoemde camera's volstrekt ongeschikt voor modelfotorafie bij weinig licht wat ook nog gepubliceerd moet worden in een tijdschrift. Het lijkt me dat al deze camera's voor jouw doel zullen leiden tot teleurstellingen en wi je dan ook aanbevelen om toch eens in de instap spiegelreflex wereld te gaan kijken. Is alleen wel wat duurder.