Mag een opzetflitser gerust met van andere merk objectief en andere merk body gebruikt worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Niet altijd. vooral ouder flitsers kunnen gevaar opleveren voor de camera, doordat er teveel stroom op de contacten komt. Daarnaast, als je een flitser van canon op een nikon zet o.i.d. komen de contacten voor de meting niet overeen, zodat alleen handmatig geflits kan worden, of met de automaat van de flits, indien aanwezig. Op sony (en konica/minolta) passen geen standaard flitsers, andere voet. Dus :eigen merk of aangepaste van fabrikant van losse flitsers (sigma, metz, oid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor dat mag best, gevaar is wel dat de waardes die gemeten worden door je body niet altijd even betrouwbaar zijn. Kan dus een kleine afwijking in voorkomen. Camera firmware ff updaten!!