Waarom worden Hi8 filmcamera's niet meer gemaakt?

Een Hi8 camera ziet er uit als een compacte uitvoering van een professionele filmcamera. Het mag zo zijn, dat het geen digitale camera is, maar de beelden kunnen wel worden overgespoeld naar iets digitaals, b.v. naar een DVD. Ik heb wel een digitale camera gekocht, maar ik denk, dat ik maar weer terugval op Hi8. De digitale camera moet ik bedienen via een kleine display. Je moet op die display steeds wat aantippen. Verder heb ik mijn bril niet altijd op. Een Hi8 camera werkt met een overzichtelijk knoppensysteem. Voor mij is dat handiger en eenvoudiger. Ze worden nog wel tweedehands verkocht.

12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Ze worden niet meer gemaakt omdat de vraag er niet naar is. "Men" wil blijkbaar digitaal.

Overigens: De bediening van de camera is niet direct afhankelijk van het type opname dat gemaakt wordt. Dat is puur afgettemt op gebruikersgemak en functionaliteit en elke fabrikant heeft zo zijn eigen ideeen hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een beter HD kwaliteit op te nemen heb je meer opslag nodig. Daarom is er steeds meer HDD en flash geheugen. Hierop kun je in hogere kwaliteit opnemen en langer.
Samsung en Sony hebben ze trouwens nog best wel lang gemaakt.