JPEG is de afkorting van Joint Photographic Experts Group. Een JPEG-afbeelding wordt vaak aangeduid met de extensie JPG, omdat in de tijd van MS-DOS de extensies van bestandsnamen maximaal drie tekens konden hebben. Maar JPG is dus verder gewoon hetzelfde als JPEG.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee dit zijn gelijke bestanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JPG is afkorting op JPEG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows bestanden hebben een extensie van drie karakters. Dus onder windows is de extensie .jpg. JPEG is de afkorting van Joint Photographic Experts Group.
Er bestaan wel versie verschillen jpg en jpeg. Zo is er nu jpeg 2000. Een verschil is dat de laatste transparantie toestaat in het plaatje.