Kun je twee achteruitrijcamera's aansluiten op één monitor?

De bedoeling is om twee achteruitrijcamera's aan te sluiten op één monitor en het beeld afhankelijk te laten zijn van de gevoede camera. De ene camera gaat dan aan in de achteruitrij-stand, de andere tijdens het rijden, als extra "spiegel".
Volstaat een T-splitter -als die al bestaat- voor cinch stekkers?
Of moet ik dieper in de buidel tasten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Als je de camera's via de voeding schakelt dus dat ze niet tegelijk aangaan kan dat wel.
Je kunt ze schakelen dmv van een relais met een 87a contact.

Of je nou echt wat hebt aan die "extra spiegel" vraag ik mijzelf af want zo'n scherm kun je niet altijd even goed zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betreft een rechtsgestuurde Landrover Defender en geloof me testopstellingen gaven vooral met slecht weer een forse uitbreiding op het zicht achter de auto.
Dit soort (oudere) types Landrovers hebben slecht zicht, achterruitverwarming of wisser zit er (nog) niet op.
Wat gebeurt er overigens als beide camera's tóch tegelijk aan staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja er rijden natuurlijk miljoenen vrachtauto's, bestelwagens en auto's met aanhangwagens die ook geen zicht naar achteren hebben via de binnenspiegel. Maar ik begrijp wat je probeert te bereiken.
Als je beide camera's tegelijk aansluit zul je niet veel beeld krijgen afhankelijk van het type kun je het een beetje vergelijken een ouderwetse tv die 2 kanalen door elkaar heen ontvangt.
Je kunt trouwens monitoren krijgen waar je gewoon 2 camera's op aan kunt sluiten.