Hoe lang blijven polaroid foto's goed?

Ik las ergens dat ze maar tien jaar goed zijn, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
13.5K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe lang ze goed blijven, wel dat ik nog steeds een Polaroid heb van toen ik een jaar of 13, 14 was.
Ik ben nu 32 ;)

Toegevoegd na 14 minuten:
een polaroid moet meerdere polaroids zijn ;)
Het zijn foto's van een feestje van toen ik 13, 14 was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de foto's die je toen hebt gemaakt (toen je 13,14 was), zijn die nog goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ze zijn nog heel goed! Het zijn foto's van mij met de eerste jongen waar ik echt hevig verliefd op was.
Ze zitten in mijn babyalbum overigens, die ik heel soms tevoorschijn pak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk!
Gebruik je de camera nog wel eens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit was een camera van mijn (stief)vader.
Tegenwoordig gaat alles hier digitaal, alhoewel ik me hier lang tegen heb verzet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu overigens op Wikipedia (dankzij Freekfluweel) dat ze 10 jaar goed blijven.
Maar mijn babyalbum bewijst het tegendeel!
Echter is dit misschien een uitzondering. Hieronder staat hoe je een kopie kunt maken van Polaroid foto's.
Ik heb het tot nu toe niet aangedurfd, ben bang om ze te beschadigen, maar moet ik misschien toch maar eens doen, haha. Wellicht voor jou ook een idee? http://www.edavid.be/cdavid/cdavid/Polaroid.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor de link.
Ik heb nog geen camera, maar denk aan de aanschaf. De reden is dat ik nooit de moeite neem om de foto's af te laten drukken en als mijn computer crasht ben ik alles kwijt. Vandaar dat ik dacht dat een polaroid camera een optie zou zijn. Maar als ik na tien jaar mijn gemaakte foto's weg kan gooien, hoeft het van mij niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je beter een externe harde schijf kunt gebruiken.
Ik sla daar ook digitale foto's in op.
Gaat met een USB stekkertje, dus een kind kan de was doen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die heb ik al. Alleen toen ik de foto's naar mijn harde schijf had gekopieerd, is deze blijkbaar gecrasht en ben ik al mijn foto's verloren :(
Vind het toch veiliger om mijn favoriete uit te printen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dan toch misschien je luiheid overwinnen ;)
Ik weet het, het is moeilijk, haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Girlesque:
Je 'moet' ook altijd minstens DRIE kopiën (incl. je origineel) van je foto's hebben. Zelf raad ik vier kopiën aan. Tenminste als je foto's je lief zijn.
Als er alleen foto's op je PC en op je externe schijf staan die op die PC hebt aangesloten en er ontstaat een overspanning (niet alleen door bliksem), dan kunnen beiden tegelijkertijd kapot gaan. Dus minimaal TWEE externe schijven en liefst ook nog de backups op de PC zetten van een PC van familie bijvoorbeeld. Dan test je ook gelijk of de backup wel goed werkt! En tegenwoordig zijn er ook online-opslagmethoden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA ja, goed idee lol!

Andere antwoorden (4)

Hangt er een beetje van af hoe je bewaart. Altijd wel in zuurvrije enveloppe doen. Natuurlijk niet in de zon en op een redelijk koele plek bewaren.

Over het algemeen gaan ze 10 jaar mee!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polaroidcamera
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan de camera zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze gaan inderdaad op den duur achteruit in kwaliteit.
Je kunt ze natuurlijk digitaliseren.

Het licht van de scanner heeft een negatief effect op de foto. Misschien is een professional of investeren in professionele apparatuur een optie... reken op kosten!!!

Suc6!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 - 25 jaar... als je ze goed bewaart. het licht er heel erg van. maar als je foto's wild bewaren scan ze dan en bewaar ze digitaal, dat kan eeuwig!