Iedere film heeft een advies datum, waarvoor hij eigenlijk ontwikkeld moet worden. Professionele fotografen (en de betere fotozaken houden daarom films in de koeling, dit verlegt de datum aanzienlijk.
Het is echter niet zo, dat en film (in dit geval en wegwerpcamera) na die datum direct onbruikbaar wordt. Wel als hij in de zon gelegen heeft, of erg veel over tijd is.
Mijn ervaring is dat een jaar, of zelfs twee, niet echt opvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, over het algemeen wel. Ergens onderop of aan de zijkant staat een datum, tot die tijd kun je ze gebruiken (tot die tijd kun je ze laten ontwikkelen) Anders gaat de kwaliteit van de film erg achteruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker! Die flitser wordt bediend door een batterij. En die heeft een houdbaarheidsdatum....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet echt, maar na een jaar zijn ze denk ik wel kapot!