Hoeveel foto's kunnen er op een 16gb sd(hc) kaart. Het zijn fotos van 18 mp.

Als jullie een schatting geven is dat genoeg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
16.6K

Antwoorden (4)

Om precies te zijn, en alle foto's zijn precies 18 mB:
(*1 gb = 1000 mb ) 16000:18= 888,888....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je er dan van uit dat de fotos groot zijn of is dat een normale grootte? En Heb je enig idee hoeveel minuten aan film ik er op kan zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zei dat de foto's 18 mb per waren dus dat heb ik in mijn berekening gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18 MP.. Het is een 18mp camera..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedoelt megapixel niet megabyte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 24 bit pixels heb je 3 bytes per pixel en zit je ongecomprimeerd op 18 x 3 = 54 MByte per foto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is dat dus.. 3200: 54 = 59,26
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zegt de ander dan dat er 2500 fotos opkunnen? Nu begrijp ik er echt helemaal niks meer van!
18 mp is wat anders dan 18 Mb. De fotoos zullen qua grootte wisselen maar hou als gemiddelde aan 6 Mb.
Ofwel deel 16000 door 6 en dat geeft ruim 2500 fotoos.
Vaak wordt er ook gefilmd met deze camera's. Een filmpje van 5 minuten kan al gauw 1Gb zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan het dat de ander op ongeveer 100 fotos uitkomt en u op 2500 uitkomt? Dat is wel een groot verschil.. Of is 6 mb klein voor een foto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een 16 mp foto maakt geen 6 mb foto's, zeker wel 16+ mb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als je er een jpeg van maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn dus antwoorden waar niemand wat aan heeft.
Heeft er niemand een canon 18 Mp camera die even kijken kan hoeveel foto's hij of zij per Gb kwijt kan?
Ik krijg met mijn Nikon 16 Mp op een 4 Gb kaartje 200 foto's (RAW).
1024 : 18 = 56,8

Toegevoegd na 10 uur:
Jongens eerst tf: 18 mb is super veel voor een foto de gemiddelde foto is gemiddeld 2 mb.

1 GB = 1024 mb
Dus in mijn eerste antwoord staat de rekensom van 1GB.
Doe dit antwoord x16 en je hebt je antwoord.

56x16=896
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 18 mp camera neemt 6 mb in jpeg en 21 raw.
Je hebt op het kaartje 16000 mb dus in jpeg kun je 2666 foto's maken en raw 761.
Dit is slechts een bereking.
Iedere foto neemt weer een ander aantal mb in, en het comprimeren van het kaatje kost ook mb's.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De minaar was weer lekker redeloos bezig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt er meer op.18 MP is Canon ik heb Nikon, die heeft 16 Mp, maar ik kom op bijna hetzelfde aantal.
Voor JPG kun je echt niks zinnigs zeggen, varieert teveel naar de inhoud van de foto.