ze worden niet versneld weergegeven, ze zijn zo opgenomen.

de camera's waren vroeger nog niet zo goed.
ze konden binnen een seconden maar rond de 10 frames maken, daardoor lijkt het alsof alles sneller beweegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Als je ze ook afspeelt op 10 frames per seconde, dan zie je geen versnelde beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal wel, hoe meer frames in een seconde hoe trager de beweging, hoe minder,hoe langzamer.
Dit weet ik doordat ik het vak film op school heb en doordat ik een tekenfilm van 52 afleveringen hem gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet zoals je het zegt, de beweging is niet trager of sneller, er wordt meer of minder van de beweging waargenomen tussen het ene frame en het andere, er zit dus wel meer verschil in verschoven afstand per frame maar als je beide filmpjes afspeelt op de juiste snelheid (12 fps op 12 fps en 24fps op 24 fps bijv.) zal de snelheid van een beweging toch gelijk blijven. De beweging bij lage framerate ziet er schokkerig uit.
Tegenwoordig bekijken we op TV/CD/DVD 25 frames (beeldjes) per seconde. Vroeger konden ze niet zo precies opnemen en was het minder, bijvoorbeeld 18 of 24. Deze worden dan toch met 25 beeldjes per seconde afgespeeld, waardoor het allemaal net ietsjes sneller gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is om het leuker te maken, slapstick noemen ze dat.
Er zijn zat oude filmpjes die wel goed lopen maar die zijn dan ook serieus bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan op twee dingen doelen.

-Er is een verschil tussen de opnamesnelheid in de cinemawereld (24fps) en de tv/video wereld(25/50 hz=fps) in Europa. Voordat Blu-ray werd geintroduceerd werden films opgesneld (1/24ste sneller per seconde) van 24 naar 25 frames per seconde*. Dit levert ook op dat de pitch iets verschuift en een C geen C meer is zogezegd en dat de film ietsje sneller is afgelopen dan in de bioscoop(24fps).

-Heel vroeger was er geen echte standaard omdat de camera man het handmatig moest bepalen en dat ergens tussen de 12-22 fps probeerde te houden. Toen 24fps de absolute standaard werd in cinema en projectoren alleen maar zo snel afspeelden werd alles wat lager was sneller afgespeeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
In principe zou je met wat bewerking de film nu zo goed als op snelheid af kunnen spelen (op een PC).