Kan je in je camera een nef bestand omzetten in een jpg bestand? zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.5K

Het beste antwoord

In de camera zelf is het niet mogelijk niet mogelijk om een nef (raw foto) achteraf nog om te zetten naar jpg.

Bij de instellingen kan je vaak wel kiezen voor een optie van raw en jpg, dan slaat hij de foto dubbel op, maar dan heb je wel een raw versie en een jpg versie van van iedere foto.

Met raw foto's moet je leren omgaan en je er in verdiepen wat het inhoud, want er is veel mogelijk met een raw (ruwe versie). Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de wit balans welke nog aan te passen is, achteraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omzetten denk ik niet wel zodanig veranderen dat de volgende foto jpg wordt vermoed ik
converteren doe je op de pc zelf
zie link voor handige tips
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja op het kaartje moet het juist veranderen, want ik wil graag foto's afdrukken in de winkel en de laaste foto's pakt hij juist en die zijn van een nef bestand.
En ik denk dat dat daarom is dat hij die niet pakt, naja bij 1 zaak dan wel maar dan hadden zij het juiste formaat weer niet. word er een beetje moedeloos van van al dat gezoek waar ik nou de foto kan uitprinten... in het juiste formaat 13x 18.
capthavoc
12 jaar geleden
http://nikonimglib.com/nefcodec/ je kan de foto,s op de sd kaart wel verwerken via de pc toch ?
je kan de nef op de pc zetten en dan converteren en terug zetten op het sd kaartje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, het is gelukt de foto is nu zichtbaar in de printer dus waarschijnlijk ook in de winkel! :) Ik heb eerst de foto omgezet van nef naar jpg, en hem toen terug gezet op mijn sd kaart (gewoon slepen).
capthavoc
12 jaar geleden
voila
Rawshooter gebruik ik hier ook voor.
Het is gratis hier te downloaden en het is gemakkelijk in het gebruik.

Toegevoegd na 36 seconden:
dat was een quote van het forum. Dit kan niet in de camera... maar wel op je pc... (BTW bij dergelijke vragen zou het type camera over het algemeen beter werken)