Kan iemand mij uitleggen wat de logica is in Nikon DSLRs?

Bij Canon's is het aardig te snappen. De beste is het laagste getal en dan steeds een 0 erachter voor een andere klasse. De 1D zal denk ik altijd vernieuwd worden.

1D MKI>MKII
5D
7D
40D>50D (+10)
550D>600D (+50)
1000D>1100D (+100)

Kan je bij Nikon een dergelijke logica vinden? Als de Canonlijst niet klopt mag je het ook melden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Een dergelijke logica is ook bij Nikon te vinden, tenminste als je kijkt naar de modellen die nog in productie zijn op dit moment (in het verleden was de nummering namelijk iets minder duidelijk).

Goedkoopste modellen (body prijs) in 1000-serie. Dus oplopend in prijs:

d3000
d3100
d5000
d5100
d7000

Daarna volgen de duurdere modellen (body prijs) in de 100-serie. Dus oplopend in prijs en duurder dan de 1000-serie:

d300
d700

Tenslotte is de duurste serie de 1-serie, dus duurder dan de 1000-serie en 100-serie wat betreft body prijs. Oplopend in prijs:

d3S
d3X

Oudere producten (zoals de d90, d80, etc.) passen niet goed in bovenstaande nummering en hebben een prijs die in de buurt van de 1000-serie ligt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het totaalrijtje van "goedkoop" naar duur (en alleen naar de body zonder lens kijkend) wordt dus:

d3000
d3100
d5000
d5100
d7000

d300
d700

d3S
d3X
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ok dan ben ik dus in de war geraakt door de oudere serie, ik ken namelijk mensen met een d80, nu is het een stuk duidelijker. Bedant +