wat is het verschil tussen nikon spiegelreflex en coolpix camera?

je kunt kiezen op de site tussen 2 diegitalen camera's de spiegelreflex en COOLPIX, wat is het verschil?

link:

http://www.nikon.nl/nl_NL/products/category_pages/digital_cameras/category_digital_cameras.page?sParamValueLbl=Digitale%20camera's&ParamValue=Digital+Cameras&Subnav1Param=0&Subnav2Param=0&Subnav3Param=0&RunQuery=l3&ID=0

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.7K

Antwoorden (1)

Een spiegelreflex zijn de betere camera's. Ze hebben wisselbare lenzen, je kijkt door een zoeker en daarmee ook door de lens (via de spiegel). Dus je kunt snel reageren terwijl je ziet wat de camera ziet.
De sensor is groter en dus kwalitatief ook beter. Een SLR is de enige keuze voor een professional (boven een compact camera) of de hobby consument.

De coolpix is een compact camera. Dat wil zeggen klein, geen wisselbare lenzen, kleinere sensor, minder instellingsmogelijkheden. Geen zoeker en je bent dus minder stabiel omdat de camera voor je gehouden moet worden zodat je op het scherm kan kijken.
Een keuze voor de eenvoudige consument of voor een professional die op vakantie is.