Ik zit te twijfelen tussen een Sigma 50-200mm objectief of de Tamron 55-200mm voor Canon EOS. Welke objectief kan ik het beste kiezen?

Voorbeeld:

Sigma: http://www.kieskeurig.nl/objectief/sigma/50-200mm_f4-56_dc_os_hsm/338019/

Tamron: http://www.kieskeurig.nl/objectief/tamron/af_55-200mm_f4-5,6_di_ii_ld_macro/255012/

Toegevoegd na 48 minuten:
@jjjjjjj Ik heb ook een EOS 550D, maar heb deze met de
18-55mm kitlens gekocht, vandaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp het. Goeie keus camerakeus! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch nog een vraagje: Kun je 18-55 lens nog zonder extra kosten ruilen voor een 18-135? Dan zou ik dat echt aanraden! Meerdere lenzen meeslepen is extra gewicht en een lens verwisselen in de buitenlucht is tijdrovend en met kans op stof en beschadigingen. Sorry als ik open deuren intrap maar ik spreek uit eigen ervaring...

Het beste antwoord

Zelf kijk ik altijd naar de beelden die zijn genomen met die lens. Die kan je zoeken op www.pixel-peeper.com

In jou geval dus:
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=277&perpage=30&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=none&aperture_max=none&res=3

Je kunt daarbij ook jou camera selecteren.
Om de echte scherpte goed te kunnen bepalen, zal je de afbeeldingen als origineel en op 100% moeten weergeven. Neem hiervoor dan de foto die gemaakt zijn op het midden van zijn brandpunt en bij F8-F11 diafragma.
Dat kan je allemaal opgeven bij deze site.

Als je de betere camera's kiest, dan heb je waarschijnlijk ook de betere fotografen te pakken met de minste technische fouten voor de opnames.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Nuttige site - die kende ik nog niet. Goede tips ook. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals altijd +1 :)

Andere antwoorden (3)

Ik heb even op de twee Kieskeurig pagina's gekeken en aangezien ze even goed uit de bus komen (8,8) zou ik gezien het prijsverschil kiezen voor de Tamron. Die is maar 95 euro en de Sigma minimaal 165. Daar weegt het iets wijdere brandpunt (50 ipv 55) wat mij betreft niet tegenop! Gewoon nog een groothoek(zoom) erbij kopen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Maar het beste blijft toch deze 18-135 mm van Canon zelf. Kost iets meer maar je hebt dan véél meer! Ikzelf ben er zeer tevreden over. (in combinatie met Canon Eos 550 D.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor de 55-250 van Canon. Die wordt ook zeer goed getest voor zijn prijs, heeft beeldstabilisatie en sluit naadloos aan op je 18-55.
http://www.kieskeurig.nl/objectief/canon/ef-s_55-250mm_f4-56_is/198224/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Op zich 2 leuke objectieven en als ik hier uit moest kiezen zou ik voor de Sigma gaan. Aan de andere kant heb ik geleerd (van een grote kenner op GV) dat je het beste gewoon een Canon objectief bij een Canon camera moet kiezen. Die zijn gewoon het beste op elkaar ingesteld. Ik kan natuurlijk niet in jou portomonnee kijken, maar dan zou ik kiezen voor de Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS. Dan heb je tevens de Image Stabilizer en i.p.v. 200 ga je tot 250. Met een beetje zoeken vind je deze lens rond de 225 euro (nieuw) en gebruikt rond de 150 euro (en lager).
Zelf heb ik een EOS 500D met kitlens (18-55 IS) en heb me bovenstaande lens daarnaast aangeschaft. Ben er heel tevreden mee en geeft goede resultaten (voor zover een amateur zijn mond mag opentrekken).
Conclusie: Heb je er iets meer voor over, hou het dan bij deze Canon lens. Zo niet... ga dan voor de Sigma.
In ieder geval succes.